Δ΄ΤΑΞΗ

1ο Εργαστήριο
 
Δ΄ 1

Στα πλαίσια υλοποίησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων, οι μαθητές του Δ1 τμήματος ασχολήθηκαν με την πρώτη  θεματική  ενότητα  < Ζω καλύ-τερα- Ευ Ζην >.Ο τίτλος του προγράμματός τους ήταν :< Κυκλοφορώ με ασφάλεια > και μέσα από αυτό τα παιδιά ανέπτυξαν την ομαδικότητα, την συνεργασία και βίωσαν τη χαρά της δημιουργικότητας μέσα από πολύ ωραίες βιωματικές δραστηριότητες. Γνώρισαν τα μέσα μεταφοράς ξηράς, θάλασσας και αέρα, καθώς και τους κανόνες του  Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας .Έμαθαν να αναγνωρίζουν διάφορες  πινακίδες σήμανσης και με πολλή χαρά κι ενθουσιασμό σχεδίασαν σε μεγάλα χαρτόνια και ζωγράφισαν και δικές τους πινακίδες. Διάβασαν  παραμύθια   για  τον Κ.Ο.Κ. παρακολούθησαν πολύ χρήσιμα βίντεο για την ασφαλή πορεία τους ως πεζοί, επιβάτες και ως ποδηλάτες. Επίσης έγραψαν δικά τους κείμενα με οδηγίες για την ασφαλή κυκλοφορία στον δρόμο και την πρόληψη ατυχημάτων, σχεδίασαν και ζωγράφισαν την πυραμίδα του καλού ποδηλάτη και συμπλήρωσαν πολύ ωραία φύλλα εργασίας για την Κυκλοφοριακή Αγωγή.

 

Δ΄2

Στο πλαίσιο της 1ης θεματικής ενότητας "Ζω καλύτερα-Ευ ζην" οι μαθητές της Δ΄ τάξης συμμετείχαν σε δραστηριότητες που αφορούσαν την κυκλοφοριακή αγωγή. Μετά τη προβολή βίντεο, τη μελέτη και τη συζήτηση στη τάξη, ασχολήθηκαν με τη συμπλήρωση φύλλων εργασιών, χρωμάτισαν και ζωγράφισαν τους φωτεινούς σηματοδότες καθώς και τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Επίσης ενεπλάκησαν σε ερευνητικές διαδικασίες και ενημερώθηκαν για τους πιθανούς κινδύνους και τη πρόληψη τους.

 

2ο Εργαστήριο

Δ΄1

Στα πλαίσια υλοποίησης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές του Δ1 τμήματος ασχολήθηκαν με τη δεύτερη θεματική Ενότητα << Φροντίζω το Περιβάλλον >>. Ο τίτλος του προγράμματός τους ήταν “ Δέντρο προκομένο και πάντα δακρυσμένο”, όπου μέσα από αυτό οι μαθητές καλλιέργησαν ομαδικό και συνεργατικό πνεύμα και ανέπτυξαν δεξιότητες οργάνωσης, συντονισμού και σύνθεσης της ομαδικής δουλειάς τους μέσα από πολύ ωραίες βιωματικές και δημιουργικές  δραστηριότητες.

 Συγκεκριμένα, με αφορμή τις χρήσιμες πληροφορίες που δόθηκαν στους μαθητές για την ιστορία της Μαστίχας της Χίου και για τη διαδικασία παραγωγής της,  τα παιδιά σχεδίασαν και ζωγράφισαν το χάρτη της Χίου ονομάζοντας τα Μαστιχοχώρια.Έφτιαξαν  ομαδικά κολάζ με πλούσιες  εικόνες και κείμενα από το διαδίκτυο, συμπλήρωσαν ανάλογα φύλλα εργασίας πάνω στην ιστορία του τόπου τους και ζωγράφισαν τα περίφημα “Ξυστά”. Επίσης ,μέσα από πολύ ωραία βίντεο, γνώρισαν τα ήθη κι έθιμα της Χίου, τις παραδόσεις της και έφεραν στην τάξη πλούσιες συνταγές και προϊόντα της μαστίχας. Έτσι οι μαθητές πέρα από τις πολύτιμες γνώσεις που απέκτησαν καλλιέργησαν  και τον σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους. Τέλος, έχει προγραμματιστεί εκπαιδευτική επίσκεψη της τάξης στο Πυργί  και επίσκεψη στο Μουσείο Μαστίχας με ξενάγηση και προβολή στο κομμάτι επεξεργασίας και συγκομιδής της μαστίχας.

Δ΄2

Στο πλαίσιο της 2ης θεματικής ενότητας "φροντίζω το περιβάλλον" με τους μαθητές της Δ΄ τάξης ασχοληθήκαμε με την υποενότητα "Έχεις ζήσει Σεισμό; Έχεις δει Ηφαίστειο; Έχεις ακούσει για Τσουνάμι; Μάθε Τώρα για τα Μέτρα Προστασίας". Μετά τη προβολή βίντεο, τη μελέτη και τη συζήτηση στη τάξη, οι μαθητές ενεπλάκησαν σε ερευνητικές διαδικασίες και ενημερώθηκαν για τον τρόπο με τον οποίο προκαλείται η κάθε φυσική καταστροφή καθώς και για τα μέτρα προστασίας ώστε να είναι όσο καλύτερα προετοιμασμένοι σε κάθε περίπτωση.

 

3ο Εργαστήριο

Δ΄1

Στα πλαίσια υλοποίησης του 3ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, οι μαθητές του τμήματος Δ1’ασχολήθηκαν με την τρίτη θεματική Ενότητα “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”. Πιο συγκεκριμένα, ο τίτλος του προγράμματος ήταν <<Τα Δικαιώματα των παιδιών>> και ο στόχος ήταν μέσα από βιωματικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες συνεργασίας, αλληλοσεβασμού, αλληλεγγύης, ενσυναίσθησης, έκφρασης συναισθημάτων και κυρίως αποδοχής της διαφορετικότητας.

Αρχικά, τα παιδιά μέσα από διαλογική συζήτηση και συμπληρώνοντας ένα φύλλο εργασίας <Ανάγκες, Επιθυμίες και Δικαιώματα>, έμαθαν να ξεχωρίζουν τις επιθυμίες από τις ανάγκες τους και κατανόησαν τη σύνδεση των βασικών αναγκών τους με τα δικαιώματά τους. Στη συνέχεια, διάβασαν παραμύθια με θέμα τα δικαιώματα των παιδιών, παρακολούθησαν στο διαδίκτυο πολύ ωραία βίντεο  με απλοποιημένα κείμενα άρθρων από τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων των παιδιών, έφτιαξαν πολύ ωραίες αφίσες, κολάζ και ζωγράφισαν βασικά δικαιώματά τους, όπως ΤΡΟΦΗ, ΣΤΕΓΗ, ΠΑΙΧΝΙΔΙ,ΜΟΡΦΩΣΗ,ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ άλλα παρόμοια. Επίσης, τα παιδιά παρακολούθησαν στο διαδίκτυο την πολύ ωραία, εικονογραφημένη και με απλά λόγια ιστορία της UNICEF και το πλούσιο ανθρωπιστικό της έργο για την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών όλου του κόσμου. Τέλος, συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας, με κρυπτόλεξο, αντιστοιχήσεις, σταυρόλεξο κι έφτιαξαν την ακροστιχίδα της λέξης ΔΙΚΑΙΩΜΑ, νιώθοντας τη χαρά της δημιουργίας. Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα οι μαθητές έμαθαν να σέβονται τα δικαιώματα όλων των παιδιών και ανέπτυξαν αυτοπεποίθηση για ανάληψη δράσεων υποστήριξης των δικαιωμάτων για όλους.   

Δ2

Στο πλαίσιο της 3ης θεματικής ενότητας "Ενδιαφέρομαι και ενεργώ κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη" με τους μαθητές της Δ΄ τάξης ασχοληθήκαμε με την υποενότητα "Ανθρώπινα δικαιώματα και αποδοχή διαφορετικότητας". Μετά τη προβολή βίντεο, έγιναν δραστηριότητες και συζητήσεις με σκοπό την ευαισθητοποίηση πάνω σε θέματα διαφορετικότητας και μειονοτήτων.

4ο Εργαστήριο

Δ1

Στα πλαίσια υλοποίησης του  4ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, οι μαθητές του Δ1’τμήματος  ασχολήθηκαν με τη θεματική Ενότητα “ Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία “.Πιο συγκεκριμένα, ο τίτλος του προγράμματος ήταν << Τα Ρομπότ στην Υπηρεσία της Ανακύκλωσης >> και ο στόχος ήταν μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια, οι μαθητές να καλλιεργήσουν τη συνεργασία και την εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών της ομάδας τους, να αναπτύξουν δεξιότητες της τεχνολογίας ,στρατηγική σκέψη και δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης.

Έτσι , έμαθαν να διαχειρίζονται τα ανακυκλώσιμα υλικά, να τα ομαδοποιούν, να κάνουν συγκρίσεις, ταξινομήσεις, να φτιάχνουν διάφορες κατασκευές με αυτά και έμαθαν να χρησιμοποιούν και να προγραμματίζουν το ρομπότ Beebot σε παιχνίδι με την ανακύκλωση. Τέλος, ήταν πολύ ωραία και ενδιαφέρουσα η εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών του Δ1’ στο Πάρκο Ανακύκλωσης στην  Κλειδού, όπου τα παιδιά  ένιωσαν χαρούμενα δημιουργώντας και παίζοντας με ανακυκλώσιμα υλικά κι έτσι συνειδητοποίησαν πόσο σημαντική και σπουδαία είναι η Ανακύκλωση στην ζωή μας και στην προστασία του περιβάλλοντος.